Kā profesionāli izsūtīt e-pastus lielam skaitam adresātu?

Ko Tu darīsi, ja Tev jāizsūta 100 vienādi e-pasti 100 dažādiem cilvēkiem? Tie var būt kolēģi, draugi, sekotāji, Tavi klienti – vienalga. Teiksim, Tev kaut kāds apsveikums jāizsūta. Tātad nebūs laba metode izmantot, teiksim, Gmail un sarakstīt 100 e-pastus rindā, visiem To vai pat BCC. Tas nebūs labs risinājums. Tāpat arī Inbox, teiksim, Yahoo viņi nepiedāvā risinājumu, kā to efektīvi izdarīt. Tāpēc labākais risinājums ir izmantot ārēju rīku, kurš to nodrošinās. Ir dažādi šādi ārējie rīki. Viens ir Mailgun, cits ir SendGrid®, tad ir Mailigen un ir MailerLite, kas man arī patīk, jo tas ir viegls un tam ir laba bezmaksas versija.

Es parādīšu, kā to izdarīt caur MailerLite.

Tātad bezmaksas versijā Tu vari dabūt līdz 1000 sekotājiem jeb abonentiem savā kontā un 12 tūkstošus e-pastus mēnesī izsūtīt. Tātad tas ir ļoti labs skaits, lai iesāktu šādas mārketinga kampaņas. Kad Tu piereģistrēsies, Tev būs jānorāda pamatdati par sevi un jāveic verifikāciju. Kad tas būs pabeigts, Tev atvērsies konts, kas līdzīgs ir šim. Tātad pašā sākumā man rāda, ka man ir 0 subscribers. Jums, iespējams, Tavs pats konts, ar kuru piereģistrēt būs, subscribers. Es viņu noņēmu nost, bet subscribers, tas nozīmē cilvēki, kas ir Tavā sarakstā. Tātad te var būt dažādi saraksti ar cilvēkiem, un Tu viņus vari grupēt arī dažādos veidos, bet pamatdoma ir, ka, ja Tu gribi izsūtīt daudz e-pastus, Tev ir jābūt šim sarakstam ar cilvēkiem, kas būs šī e-pasta saņēmēji. Un šos tā kā subscribers jeb abonentus var viegli pievienot. Te Tu vari iemest vai txt failu vai csv failu. Tu vari vienkārši augšupielādēt sarakstu un tad atšifrēt, un parādīt, kas ir viņu vārds, kas ir viņu uzvārds un kur e-pasts. Vai, ja Tev ir tikai e-pasts var tikai e-pastus iemest iekšā. Tāpat arī Tu vari šos subscribers iekopēt pa vienam.

Te Tu vari Coppy/Paste from Excel. Te Tu vari pievienot pa vienam. Te Tu vari importēt no MailChimp. MailChimp ir vēl viens rīks, caur kuru var sūtīt daudz e-pastus. Es šajā gadījumā pielikšu vienu sekotāju, lai parādītu Jums pašu principu. Tātad e-pasts būs ambex.test@gmail.com. Un tas būs Mans testa konts. Trīs vārdi, vidējais vārds būs testa.

Nu lūk! Un tad es nospiežu Pievienot šo abonentu, un mēs redzam, ka abonents ir veiksmīgi pievienots. Tātad šobrīd man jau ir viens abonents. Tātad te varētu mierīgi būt 100 vai pat līdz 1000, man joprojām būtu bezmaksas konts pieejams. Es varētu šeit ziņas sūtīt laukā. Nākamais – man ir jānorāda kampaņu, kādu es vēlos taisīt. Kampaņa būtībā nozīmē e-pasts, kuru izsūtīt, norādot saņēmējus. Un labākais ir tas, ka es varēšu skaisti uzzīmēt šo konkrēto ziņu. Un es varēšu arī sekot līdzi, cik ir nosūtīti. Un arī kaut kādā mērā, cik ir cilvēki apskatījuši manas ziņas un cik ir arī nenonākuši galā. Nospiežam Pievienot.

Manas kampaņas nosaukums būs Apsveikums. Un tālāk man ir jānorāda, ko es rakstīšu pašā vēstules virsrakstā.

Te būs: Sveiciens Lieldienās! Tie ir tuvākie svētki. Tālāk man ir jānorāda, no kura e-pasta es šo izsūtīšu laukā. Tātad es norādīšu andris@ambex.lv. Un te ir interesanta lieta, starp citu. Ja Jums ir pašiem savs domēns, Jūs varat norādīt, ka no Jūsu domēna šis e-pasts izies laukā. Teiksim no info@mansdomēns.lv. Un tādā veidā šis e-pasts var tikt aizsūtīts. Tātad, lai pievienotu domēnu, Jums būs jāiziet konkrēta procedūra. Un tur būs jāverificē šis domēns, teiksim tur, izmantojot DNS uzstādījumus. Un tādā veidā Jūs tā kā pierādīsiet, ka Jūs esat šī domēna īpašnieks un ka šīs ziņas no Jūsu sistēmas var tikt izsūtītas laukā. Bet tāpat ir iespējams sūtīt arī bez domēna, attiecīgi, ja Jums ir, teiksim, Gmail konts. Te ir konkrēts MailerLite raksts par to, kā to lietot. Jautājums: vai var izmantot Gmail adresi? Tehniski jā, bet tas netiek ieteikts. Tas netiek ieteikts tāpēc, ka mazāk ziņas nonāk līdz adresātam. Nu attiecīgi tā kā, ja tas ir īsts domēns, saņēmēja konti tā kā Gmail, Yahoo un tādi, viņi vairāk uzticas tam. Un viņi vairāk tās ziņas apstiprina. Ja tas ir bezmaksas konts, tad mazāk šādi nonākt galā. Un tas varētu būt mīnuss, ja Jūs gribat maksimāli, lai Jūsu ziņas sasniegtu cilvēkus. Tātad spam filtri viņi strādā mistiskos veidos. Ne vienmēr var saprast, kāpēc viņi izvēlās kādu ziņu atzīmēt kā spamu vai nē. Ir dažādi kritēriji, pēc kā to noteikt, bet dažos vārdos: labāk būtu izmantot Jūsu pašu domēnu, kurš nopirkts par maksu un kurš ir verificēts šajā MailerLite, bet tehniski ir iespējams izmantot arī Gmail, Yahoo vai citus kontus, lai no tiem izsūtītu laukā. Tātad, kad tas ir izdarīts, es norādīšu, kādā veidā es šo vēlos track.

Izmantošu to, ka es track opens – būtībā sekošu līdzi, cik cilvēki atvērs šīs ziņas. Un nospiedīšu Next. Tālāk man jānorāda, kādu vēstuli es vēlos sūtīt.

Es izmantošu Drag & drop editor. Tāpat var izmantot arī Rich-text editor, kas būtībā ir kā Word dokuments ar visādiem Bold, bildītēm un tādiem rīkiem. Vai arī Tu vari vienkārši rakstīt HTML kodu un tādā veidā Tu vari precīzāk norādīt, ko tieši Tu gribi. Drag & drop editor būs ērtākais, tāpēc pie tā arī mēs tagad paliksim. Te mēs redzam: ir sagatavots šis paraugs. Tātad šeit es varu dažādas lietas vienkārši iemest iekšā. Te jau tāds tā kā paraugs ir sagatavots. Un es te varu viskaut ko pamainīt. Tātad Jūs redzat, es varu mainīt šos tekstus, es var pārvietot vietām.

Kaut ko no šī kreisā paneļa es atkal varu pievienot klāt. Te ir dažādas lietas, teiksim logo + navigācija. Tu es varu uzmest šeit augšā. Būtībā man šeit ir iespēja skaisti norādīt šīs struktūras, pamainīt krāsas, viskaut ko, rekur paņemsim šito krāsu, uzliksim kaut kādu citādāku. Te būs Settings, teiksim kaut kādu padding es varu nomainīt. Un, teiksim, bottom padding mēs varam noslēpt uz mobilās. Nu būtībā es daudz, ko te varu izdarīt. Bet, ko es šeit gribu izdarīt? Es gribu šeit norādīt šo virsrakstu, ka tas būs … Nē, šeit es to nevaru darīt, es to varu darīt šeit. Te būs: Lieldienu apsveikums. OK. Un es nospiežu Save, un šajā brīdī šī ziņa saglabājas. Un tagad es varētu visu ko aizpildīt šeit, bet es to negribu darīt, jo tas paņem pārāk daudz laika. Tāpēc es vienkārši nospiedīšu Save un nospiedīšu Done. Šajā brīdī es esmu sagatavojis e-pastu, ko izsūtīt. Un es varu norādīt, ka es vēlos to nosūtīt visiem aktīvajiem sekotājiem jeb abonentiem. Šajā gadījumā tas ir viens – tas konts, ko es tikko pievienoju. Un tālāk nospiedīšu Veikt pārskatu. Mans teksts ir sagatavots. Sveiciens Lieldienās! Tas nāks laukā no andris@ambex.lv. Tā ir mana ziņa. Un es varu nospiest Schedule. Būtībā tas nozīmē – ieplānot, kurā brīdī to sūtīt laukā. Es var sūtīt šobrīd, var sūtīt vēlāk. Varu nosūtīt, balstoties uz laika zonas, kurā ir šis saņēmējs, kas īstenībā arī ir interesanta ziņa. Tātad nospiežu Send now un nospiežu Izsūtīt. Tātad es to tikko izsūtīju. Šis tā kā sāk darboties. Tātad paies kāds brīdis, kamēr šī ziņa nonāks galā. Un tad arī skatīsimies, kāds ir rezultāts. Nu lūk! Es pagaidīju 3 minūtes, un mēs redzam, ka outbox is empty. Kas nozīmē to, ka izejošās ziņas vairs nav sagatavotas. Viss jau ir izsūtīts. Es aizeju uz savu e-pastu. Es redzu, ka pie primārajām nekas nav, bet pie Promotions ir ziņa no Ambex: Sveiciens Lieldienās! Tā redzu, ka e-pasts ir izsūtīts no andris@ambex.lv. Es redzu, ka šeit ir sagatavota šī ziņa, kas ir Lieldienu apsveikums. Tātad es uztaisīšu lielāku ekrānu. Rekur ir! Un te ir viss tas apakšā, ko es tur sarakstīju no template. Tātad ja es gribētu sūtīt īstu ziņu. Es šeit uzliktu savu logo, savus linkus augšā. Te būtu vairāk informācija par to, kāds apsveikums tieši ir. Te kādus linkus es varētu ielikt savējos, bet dažos vārdos: ar šo rīku var sataisīt profesionāli izskatīgas vēstules un nosūtīt to daudz cilvēkiem, vispār par to neuztraucoties un tā, ka tas izskatās maksimāli profesionāli.


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *