💡 5 Google meklētāja lietošanas triki

Triks Nr. 1. Gan jau Tu esi izmantojis pēdiņas, lai meklētu konkrētas frāzes, piemēram, “labākās atpūtas vietas Latvijā”. Tas atgriež 401 rezultātu. Bet vai Tu zināji, ka Tu vari vārdu vietā ielikt arī zvaigznīti – ”*” ? Piemēram, atpūtas vietā mēs ieliksim zvaigznīti: “labākās * vietas Latvijā”, un mēs redzam, ka tā vietā tagad parādās viens miljons un 60 tūkstoši ierakstu. Un tagad mēs redzam ne tikai atpūtas vietas, bet mēs redzam labākās tūrisma vietas Latvijā, labākās makšķerēšanas vietas Latvijā, labākās apceļošanas vietas Latvijā, labākās kāzu svinību vietas Latvijā un pat labākās putnu vērošanas vietas Latvijā. Tātad šī zvaigznīte šajā frāzē pieļauj pa vidu vienu vai vairākus vārdus, tādā veidā ļaujot atrast plašāku spektru ar rezultātiem.

Triks Nr. 2 – pluss un mīnuss. Šeit es meklēju atslēgas vārdus Ainārs Mielavs. Un rāda dažādus rezultātus. Taču, ja es beigās pielikšu ”-dziesmas”, tad no šiem rezultātiem tiks izfiltrēti laukā visi ieraksti, kuros ir atrasts šis atslēgas vārds dziesmas. Tādā veidā es varu sašaurināt savu meklēšanas loku, ja es zinu, kas mani neinteresē. Tālāk, ja es šo mīnusu aizvietot ar plusu, mēs dabūjam tieši pretējo efektu. Tad šādā veidā mēs pasakām meklēšanas platformai, ka šiem vārdiem tur ir obligāti jābūt. Tas ir noderīgi tad, ja Jūs meklējat vairākus vārdus. Tad Jūs varat norādīt, kuri ir būtiskie vārdi un kuri var būt, var nebūt vai var būt kaut kādās citās secībās, vai kaut kur tālāk.

Triks Nr. 3 – faila tips. Šeit es meklēju Pitagora teorēmu, bet esmu norādījis filetype:pdf, tas nozīmē, ka viņš meklēs tikai tos dokumentus, kurus viņš ir atradis kā PDF. Un šeit mēs redzam, ka šiem visiem beigās ir šis kvadrātiņš PDF. Tev nepatīk PDF? Varam mēģināt kaut ko citu, piemēram, Word dokumentus doc vai ppt – te būs visas PowerPoint prezentācija par Pitagora teorēmu.

Triks Nr. 4 – iespēja meklēt konkrētas mājaslapas robežās vai arī konkrēta domēna paplašinājumu robežās. Es nodemonstrēšu. Šeit es meklēju atslēgas vārdu mārketings un tālāk man ir site:tvnet.lv, kas nozīmē, ka es meklēju šo atslēgas vārdu tikai konkrētā mājaslapā tvnet.lv. Un šeit mēs redzam arī rezultātu – visi šie ieraksti ir no tvnet.lv. Te ir 600 tūkstoši dažādu rezultātu. Tālāk es varu pamanīt šo, pret Apollo.lv. Un te ir 400 tūkstoši ierakstu šobrīd. Un šie visi ir no Apollo. Tālāk var pamainīt uz delfi.lv. Un te ir 14 tūkstoši ieraksti, un visi ir no Delfiem. Tātad šis būtībā aizvieto portāla iekšējo meklētāju. Tādā veidā es varu konkrētāk norādīt, kas man tieši interesē un atrast to rezultātu lapās, ko Google jau ir izložņājis un indeksējis. Tāpat arī šeit es varu meklēt ne tikai konkrētu domēna vārdu, bet es varu arī norādīt, teiksim, .pl. Un šajā gadījumā es atrodu visas mājaslapas, kurās ir vārds mārketings, bet kuras ir poļu lapas, kuras ir zem poļu domēniem (.pl). Un te mēs redzam: te ir kaut kāds Gazelle.pl, tiny.pl, utt. . Būtībā tādā veidā mēs varam atrast lietas, kas ir atbilstoši Polijai, piemēram, ja es ierakstu pizza. Tādā veidā es varu atrast visas picērijas, kuras ir poļu picērijas, jo tās atrodas zem poļu domēniem.

Un pēdējais triks Nr. 5 – iespēja filtrēt pēc laika. Ja es meklētājā ierakstīju Eirovīzija, man tiek parādīta kaudze ar aktuāliem rakstiem – tas ir par nākošo Eirovīziju, par iepriekšējo utt. Manuprāt, labākā Eirovīzija bija 2011. gadā. Bet es vēlos redzēt nevis to, ko šobrīd raksta par 2011. gadu, bet es gribu redzēt rakstus, kas bija tieši tajā laikā. Es eju uz rīkiem. Es norādu nevis jebkurā laikā, bet konkrēts periods. Tālāk no laukā es norādu 1.maiju, līdz laukā es norādu 31. maiju un nospiežu sākt. Un te es redzu rezultātus, kas atfiltrēti tieši pa šo maija mēnesi – tā perioda aktuālos rakstus. Tādā veidā mēs varam apkopot informāciju, kas tika publicēta konkrētā laikā.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *